Dag 26 - Sjuk!

Ja vad har jag gjort de här dagarna då? Inte skrivit blogg som ni ser, men eftersom jag varit så otroligt förkyld (feber, snor, slem och allt annat härligt) har jag inte varit så inspirerad eller känt mig inspirerande.
 
I måndags blev jag Actics nya instruktörstillskott (ska bara klara "slutproven" först innan jag får hålla pass) och idag skulle jag ha varit iväg på Acticresa till Lund, men eftersom jag är sjuk (trots att jag känner mig mycket bättre än de dagar som gått nu i veckan) var jag tvungen av avanmäla mig.
 
Hela veckan har jag varit hemma i min soffa, men bara några få undantag (så som obligatoriskt seminarie). Hade besök från Gotland som fick roa sig utan mig tyvärr eftersom jag låg som en zombie i soffan. Inte förrän idag kände jag mig hungrig för första gången - så tryckte i mig fläskfilé till lunch! Mums! Att jag inte varit hungrig har fått mig att gå ner 1,5 kilo, men det lär jag gå upp igen ganska snabbt nu när jag får i mig mat.
 
I torsdags var jag tvungen att få lite luft så jag cyklade (vanligtvis tar det 7-8 minuter att cykla till gymmet, men denna gång tog det 20..snacka om förkylningsbroms) till gymmet för att hämta upp instuderingsmaterial och satte mig i gruppsalen för att titta på Just Dancepasset. Satte på en härlig hög av yogamattor och skrev kommentarer kring koreografin samt studerade Sara (instruktören) för att se vad som gjorde just henne till en bra instruktör. Väldigt lärorikt att bara titta på för en gångs skull, då tänker man inte på sin egen träning - utan ser på helheten.
 
Nu ska jag träna in Just Dancepasset för att sedan ha min praktiska examination som ska ske så fort som möjligt, därför vill jag bli frisk fort som fasen nu så jag kan komma igång! Ska ta med mig koreografin hem till ön för att träna så fort jag får tillfälle. Har även teori att plugga in så får ta med mig det också.
 
Som tur är har jag inte så mycket från kursen jag läser nu - det är därför jag kan åka till ön igen, en hel vecka denna gång! Fantastiskt!
 
Eftersom jag varit sjuk två omgångar och vågen inte rört sig lika mycket som jag förtjänar så tänker jag faktiskt ge mig en belöning när jag är på ön ändå - jag har ju trots allt tappat ganska många centimeter i midja och kring kärlekshandtagen.
 
/Emmie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0