2013 - nya träningsmål

Dags att sätta nya träningsmål för det nya året. Förra årets mål var att springa Tjejruset och i år ska jag försöka göra det på 30 minuter max. Loppet är 5 km. Jag har ställt in runkeeper på ett varannandagsschema som startar på söndag. Ska även ta mig till gymet tre dagar i veckan har jag tänkt. 
 
Måste även ta tag i kosten men tänker mig ingen speciell diet. Bara undvika onyttigheter och äta mer kyckling och lax med wokade grönsaker istället för korv, makaroner, blodpudding och pannkaka. Gröt eller naturell yoghurt till frukost och inte en massa mackor. 
 
Började och slutade förra året på exakt samma vikt, 64 kg. Hoppas på att gå ner 5 kg i år. Får se hur det går men viktigast är att vara frisk och må bra. 
 
Fick en Fitbit one av Henrik i julklapp så nu ska jag även hålla koll på hur många steg jag tar och hur bra jag sover. Har tränat och gått/sprungit på tok för lite under julledigheten men idag har jag i alla fall skramlat ihop 11000 steg så här långt. 
 
Tack Emmie för promenadsällskapet på en mörk strandpromenad ikväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0