Dag 9 - Kom igen Sara!

Såg att du haft träningspaus och fikat idag Sara. Det är helt okej! Du får tänka på att kroppen behöver vila ibland och att vi fortfarande skulle unna oss goda saker ibland.
 
Man kan ju tänka såhär: om du åt bullar och sånt idag hade det ju inte varit något bra bränsle att gå på om du skulle ha tränat efter, samt om du hade ätit bulle efter träning hade det inte varit någon bra mat för kroppen att bygga muskler på och återhämta sig. Därför kan det vara smart att vila när man ätit onyttigt. (Men nu är jag ju ingen hälsokostrådgivare ;) )
 
Om man tänker kalorimässigt kan det dock vara bra att träna bort de kalorier man har i överskott från dagen. Jag räknar inte, men efter hamburgare och pommes till lunch kände jag att jag mådde bra av att träna och har bränt bort en stor del av den onyttigheten. Dock hade jag inte jättemycket kraft till cardio, så gick till 60% på ren vilja ;)
 
Det var bra att du tog en promenad! Så kommer du starkt tillbaka i morgon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0