Dag 7 - Hört i omklädningsrummet

"Usch vilka bristningar jag har"
"Fy fan vad tjock jag är"
"Håll käften, jag vet att jag är fet"
 
De som sa detta var två yngre tjejer på cirka 170 cm och cirka 60 kilo (dessutom hade de inga bristningar)..
När jag såg dom innan de började prata tänkte jag, vilka fantastiskt fina tjejer, de borde vara glada över att de är i så god hälsa. Sen när jag hörde deras fula ord blev jag förbannad och insåg att de faktiskt inte var så snygga som jag tyckte från början.
 
Den psykiska bilden är viktigast för mig. Ingen är snyggare än vad man utstrålar - det spelar ingen roll om man är 170 cm och väger 60 kilo eller om man är 150 cm och vägen 70 kilo, tycker man att man ser fin ut så tycker de runt omkring en det också.
 
Självklart är det inte hälsosamt att ha för mycket kroppsfett, men jag har hellre kurvor och är lycklig än pinnsmal och fortfarande utstrålar osäkerhet och dåligt självförtroende.
 
Hade tjejerna bara varit glada över att deras kroppar faktiskt är proportioneliga så hade de varit bland de topp 20 snyggaste tjejerna jag sett..men deras dåliga självbild gjorde att de ramlade ner ganska långt.
 
Detta inlägg handlar främst om att jag själv ska inse att jag är fin, oavsett vikt, men även för att påminna mig själv om att belöna mig själv med fina saker när jag når mina mål och därmed inse att jag faktiskt är både snygg och hälsosam - och därmed må bättre.
 
(Bild lånad från quotedphotography.tumblr.com)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0