Dag 2 - ge. mig. socker.

Usch vad det kryper i kroppen nu! GAAAAH! Blir galen!
 
Just nu är jag så sugen på att sticka till maxi och köpa cheese ballz, men försöker att limma fast mig vid datorn genom att kolla på fina saker medan maten står i ugnen..
 
Så nu vill jag köpa:
- Hund, men eftersom både pappa och Emmelie är allergiska kommer det inte hända även om det vore perfekt med en valp nu när jag kan vara hemma mer på dagarna än när jag har fullt upp med att arbeta röven av mig efter examen. Någon som vet hur man kan bota hundallergi? Kryptonit?
- Canon 5D Mark 3 (+ några olika objektiv), hahaha som om det vore att ta från mina fickpengar. Någon som har 60 papp över som jag kan få?
- Mac Book Pro 15' Retina (+ Adobe Premium CS6), bara för att kunna ha på alla mina möten jag måste gå på (eller måste man ha en anledning till att ha en kick-ass commputtorass?)
- Bil, men ingen skitbil som förra gången - en ny bil.
- Gigantisk iMac, bara för att komplettera MBP och för att redigera bilder på min flashiga kontor.
- Lägenhet, vem är det jag försöker lura? Köpa lägenhet nu när det bara är 7 månader kvar i Kalmar..pfft
- Biljett till Gotland.
 
..hunden hade jag inte haft problem att få råd med, men de andra köpen passar inte riktigt in i min studentplånbok. Så nu sitter jag istället här och tycker synd om mig själv för att: pappa och Emmelie inte tål hundar och mamma inte tycker om hundar, jag önskar att Tomten kan ge mig en Canon 5D i julklapp, jag är så jävla trött på att cykla överallt i Kalmars jävla motvind, kyla och ständiga regn, jag vill sitta vid en klok dator som inte stänger av sig själv stup i kvarten och för att jag vill att det ska bli jul snart så jag kan få åka hem till min fina ö.
 
På 5 timmar var jag tvungen att besluta om du skulle få komma och bo hos mig eller om någon annan skulle få ta hand om dig.. Jävla allergier - så himla onödigt att evolutionen utvecklade er.
 
 
Ja, en sån skitkväll har jag idag.
Blä, hatar mörka kvällar...och vara utan socker.
Kämpa Emmie, bara 44 dagar kvar
 
/Em
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0